• 80
  • 130 مرتبه
  • 1403/03/07 11:54:05 ب.ظ

دریافت مجوز برای کسب و کارهای خانگی

دریافت مجوز برای کسب و کارهای خانگی

درخواست مجوز برای کسب و کارهای خانگی

با افزایش تمایل و تقاضای روز افزون برای آغاز مشاغل خانگی، یکی از مهم‌ترین سوال‌هایی که در ذهن ما ایجاد می‌شود، این است که پس مجوز چه می‌شود؟ اصلا برای شروع یک کار خانگی، نیاز به دریافت مجوز داریم یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله، برای آغاز کردن بسیاری از مشاغل خانگی، نیاز به مجوز داریم.

برای دریافت مجوز یا مجوزهای مربوط به مشاغل خانگی مدنظر خود می‌توانید با مراجعه به سایت درگاه ملی مجوزها به آدرس mojavez.ir نسبت به انتخاب شغل خانگی مورد نظر خود اقدام نمایید. پس از انجام این کار در سامانه درگاه ملی مجوزها، می‌توان شرایط لازم برای صدور مجوزها را مشاهده کرد.

همچنین قسمت‌های دیگری در این سامانه وجود دارد که می‌توان شرایط لازم برای تمدید، اصلاح، توسعه، بهسازی و نوسازی، انتقال، تعلیق، لغو و باطل کردن مجوز را مشاهده کرد.

مشاغل خانگی شامل چه شغل‌هایی است؟

مشاغل خانگی، شامل کسب و کارهایی است که در محیط منزل و واحدهای مسکونی، قابل انجام دادن هستند. این فعالیت‌ها طیف وسیعی از کارها را شامل می‌شود که طی سال‌های اخیر، نام مشاغل خانگی به آن‌ها اختصاص یافته است.

برای آشنایی و مطالعه بیشتر با انواع خط تولید‌های زودبازده به صفحه خط تولید مراجعه نمایید.

مشاغل خانگی شامل تولید کالاها یا ارائه خدمات است که بدون نیاز به داشتن کارگاهی خارج از منزل، قابل انجام دادن یا تولید کردن است. شما ممکن است فردی باشید که یکی از تولیدکنندگان کالاهای خوراکی مانند چیپس میوه، ترشی و سبزیجات آماده، شیرینی خانگی، مواد غذایی رستوران‌ها و شرکت‌ها یا... باشید. یا این‌که صاحب مشاغلی مانند خیاطی، آرایشگری، عروسک‌سازی و... باشید.

جالب است بدانید که انجام دادن یک سری از کارهای آنلاین مانند آموزش زبان انگلیسی و سایر علومی که به آن‌ها تسلط دارید و می‌توانید آموزش دهید نیز یکی از مشاغل خانگی محبوب و پرطرفدار است. یکی دیگر از مشاغل خانگی تولیدی پرطرفدار، تولید کیسه فریزر، دستمال کاغذی، کیسه زباله، سفره یک‌بار مصرف، نایلون فروشگاهی و... توسط دستگاه‌های تولیدی پرسود است که اخیرا محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند.

چه اقداماتی برای کسب مجوز مشاغل خانگی لازم است؟

بر اساس سند چشم‌انداز 20 ساله کشور و همچنین بر اساس قانون، دولت این وظیفه را دارد که از کسب‌وکارهای خانگی به اندازه کافی، حمایت کند. یکی از روش‌های حمایت دولت از مشاغل خانگی، آسان کردن روند دریافت مجوز و سرعت بخشیدن به آن است. برای دریافت مجوزهای لازم برای ایجاد مشاغل خانگی مورد نظر، لازم است بر اساس آماده کردن شرایط و مدارک لازم، نسبت به دریافت مجوز مورد نظر اقدام نمایید.

یکی از شرایط قید شده در انواع کسب و کارهای خانگی، معمولا اشاره به این مورد است که طرح کسب و کار خانگی شما، قابل انجام دادن در واحد مسکونی، بدون ایجاد سر و صدا و مزاحمت برای منازل همسایه‌ها باشد. 
همچنین برای اخذ مجوزهای لازم برای انجام کسب و کارهای خانگی شرایط عمومی و اختصاصی مورد نیاز است که معمولا تعدادی از آن‌ها شامل تابعیت جمهوری اسلامی ایران، حداقل سن قانونی 18 سال، داشتن ایده برای شروع فعالیت، کارت پایان خدمت سربازی برای آقایان و... است که بسته به مشاغل متفاوت، شرایط آن دستخوش تغییرات می‌شود. 

بخشی از مدارک مورد نیاز برای اخذ مجوز کسب و کار خانگی شامل شناسنامه و کارت ملی، آخرین مدرک تحصیلی، کارت پایان خدمت برای آقایان، گواهی عدم سوء پیشینه و... است که به هنگام دریافت مجوز به طور کامل مورد نیاز است.

اخبار مرتبط
نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.